Bli medlem

Som medlem i Enskede SFK, organisationsnummer 802009-2345, får du även medlemskap i Sportfiskarna, och Svenska Castingförbundet. Tiden för medlemskap är 1 april tom 31 mars året därpå, och du kan bli medlem när som helst. Du får ett medlemskort från Sportfiskarna där det står att du tillhör Enskede SFK.

I medlemskapet ingår fiske i Lundsjön-Dammsjön, och del av Järlasjön och Öringesjön. Även Sportfiskekortet som gäller ett 40-tal sjöar i länet ingår. Sportfiskekortet är också giltigt i de 58 vatten som ingår i Gula Kortet, i Göteborgsområdet. Totalt har du som medlem tillgång till gratis fiske i över 100 sjöar!

I medlemskapet är du olycksfallsförsäkrad vid fiske och får tidningen Svenskt Fiske 5 gånger per år.

Vi har en unik put-and-takesjö, Sandasjön. Vi har också tillgång till kräftfiske och ordnar många fisketräffar där vi lär av varandra och har trevligt, och ibland ordnas även fiskeresor.

Medlemskortet ger rabatt i många sportfiskebutiker och gäller även som tävlingslicens och försäkringsbevis.

Vad kostar det att bli medlem?

Medlemskap senior 610:-
Medlemskap familj (max två seniorer), alla boende på samma adress 910:-
Medlemskap junior (tom 19 år) 150:-

Ansökan om medlemskap (registrering kommer att ske i mitten av januari 2024, och framåt)

OBS! Är du redan medlem behöver du inte fylla i denna ansökan.
Då gör du bara en inbetalning enligt nedan och anger ditt namn.

Fyll i formuläret nedan och sätt in avgiften på vårt
Plusgirokonto 35 17 06-7 eller via Swish 123 425 63 19. Ange namn vid betalningen.

* markerar obligatoriska fält

SeniorJuniorFamilj

Årskort till Sandasjön:
    För närvarande ger vi ut ett begränsat antal årskort till Sandasjön. För att erhålla årskort krävs att medlemsavgiften är betald. Gör det först och lämna en intresseanmälan efter det. INTE samtidigt!
    Intresseanmälan görs till kassor@esfk.se. Priser och tid för anmälan mm kommer under januari 2024 via e-postutskick till medlemmar och information på förstasidan på hemsidan.