ESFK Båten

Enskede Sportfiskeklubb äger en båt med en 15 hästars utombordare som medlemmar kan hyra för 80 kr/dag.

Båten ligger vid Kalvfjärden i Tyresö för fiske efter abborre, gädda, strömming och havsöring. Den går också alldeles utmärkt att använda för mete efter braxen, sutare m fl.

För att boka båten fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart som möjligt!

För frågor och funderingar kontakta bokning@esfk.se.

ESFK Båten

Regler

• Båten är ämnade för fiske och får inte användas till ”vattenlek”.
  • Båten kan endast förbokas för en dag åt gången. Boka inte längre pass än du tänkt fiska.
  • Båten kan endast bokas av medlem som också måste framföra båten.
  • På begäran ska du kunna uppvisa giltigt medlemskort.
  • Påverkad person äger ej rätt att låna eller framföra båten.
  • Till motorn får endast 98-oktanig bensin blandad med 1% TC-W3 olja användas.
  • Medlem är skyldig att ersätta förlorat lås, kätting, ankare, öskar och skador orsakade av uppenbar misskötsel eller grundstötning.
  • Alla fel som upptäcks eller inträffar ska ovillkorligen rapporteras efter avslutat båtlån.
  • Medlem får endast ge sig ut under sådana förhållanden som denne och båten klarar av.
  • Medlem ska också ta hänsyn till väder-, och vindomslag som kan inträffa.
    Flytväst eller flytoverall skall användas.
  • Om medlem av någon anledning inte kan återbörda båten tillbaka till båthamnen ansvarar denne för att båten snarast möjligt transporteras tillbaka dit.
  • Förtöj och lås båten ordentligt.
  • Rengör båten efter dig.
  • Vid missbruk eller ovarsamhet kan medlem stängas av från båtutlåning.
  • Allmänt sjövett och gott uppförande ska beaktas vid fiske.
  • Respektera fiskeförbud och ordningsregler i båtklubben.
  • Klubben har inget ansvar för om båten missköts eller går sönder och därmed inte finns uthyrningsbar alla dagar.
  • Båthyra: 80 kr/dag.
  • Minimiålder 18 år.
  • Båten har en tank på 25 liter som skall vara full efter lån av båt. Om tanken lämnas annat än full, debiteras lånaren kostnad för full tank +500kr.

Bokning

Kalendern laddas...