Kommentarer / Frågor

Här kan ni lämna frågor och kommentarer till klubben.

Det går förstås alltid bra att kontakta oss direkt.
Kontaktuppgifter finns under fliken Kontakt / Styrelsen.

76 reaktioner till “Kommentarer / Frågor”

1. Hejsan!
    har inte fått medlemskortet, betalade 500:- redan i slutet på januari
    jag kommer inte in på min sida, jag har tagit bort en e postadress som jag tidigare använde och har försökt att byta, hur jag än gör så kommer de gamla uppgifterna upp som inte är giltiga, hur sjutton kan jag göra, tacksam för goda råd

ha det fint och trevlig påsk

2. Hej. En fråga ang. Fiskekortskontroll för oss som är årskortsinnehavare. Jag misstänker att när man köper ett dagskort på fiskekort.se så får man ange vilken dag och vilket namn man fiskar i. När kontrollen sedan görs så finns man uppsatt på kontrollörens lista.
    Men för mig som har årskort så hittar jag ingen sådan funktion på fiskekort.se och således finns jag inte med i kontrollörens lista över de som ”ska fiska” den dagen.

Nu går det ju att logga in och visa att man köpt ett kort. Finns det någon funktion för att komma med på listan över de som ska fiska den dagen för årskortsinnehavare eller hur tipsar ni bäst om hur jag ska göra?

1. Hej Ola,

Tillsynspersonerna har tillgång till ett register med alla giltiga årskort. Det du ska kunna uppvisa för tillsynen är ditt kortnummer och namn. Du behöver alltså inte oroa dig för att du måste registrera dig de dagar du ska fiska.

Hälsningar Jonas

3. Hej är Sandasjön fortfarande stängt? Och i så fall har ni någon prognos om när premiären kommer ske?

1. Hej Lucas,

Medlemskap i ESFK är ett krav för att få köpa årskort till Sandasjön, men det innebär inte någon rabatt på årskortet. Däremot kan du köpa rabatterade dygnskort till Sandasjön som medlem i ESFK.

4. Hej, läser att det inte är tillåtet med powerbait. Gäller det Gulp alive maggot också?

1. Sjön stänger för vintern när vår leverantör inte längre kan leverera fisk, pga is. Vi meddelar därför stängning med ganska kort varsel.
      Stängning på våren sker med kort varsel när isen har blivit farlig att beträda.
      Meddelande om premiär för isfisket sker när vi anser att isen är säker att beträda, vanligen ca 1 vecka innan.
      Vårpremiären meddelas också ca en vecka innan.

5. Har varit i sjön 2 ggr nu och det känns lite dött, sätts det fortfarande ut fisk?

6. Hej Martin,
    Vi sätter kontinuerligt i fisk. Senast för någon vecka sedan. Fler isättningar kommer under sommaren.

Mvh

7. Hejsan! Nu var det ju ett tag sedan ni fyllde på med fisk i sjön, undrar bara om ni redan har fyllt på utan att lämna nyheter, eller om ni planerar att fylla på med mer nu till sommaren. Vet att ni inte vill säga exakt när ni planterar ut pga tjuvfiske.